marți, 18 august 2009

"In cateva zile se fac 4 luni de tratament."

Revin cu vesti.

In cateva zile se fac 4 luni de tratament. Rezultate pozitive sunt; mi-as fi dorit, totusi, ca lucrurile sa mearga ceva mai repede. Din pacate vechimea bolii si "tonele" de unguente folosite cred ca isi spun cuvantul.

Spuneam mai sus ca dupa renuntarea la unguente, plagile s-au extins putin (pe frunte si pe coate).

Acum dupa toata aceasta perioada de tratament, de pe frunte semnele mi-au disparut aproape complet (mai observ ceva puncte rosii dupa baie, dar se fac nevazute la ceva timp dupa asta). Pe coate plagile au inceput sa se restranga, cu toate ca inca se mai formeaza scuame, dar parca mai subtiri ca la inceput.

Pe suprafata altor leziuni, mai mari sau mai mici, au inceput sa apara puncte albe, de piele vindecata, dar care, din cand in cand, mai dau inapoi, petele rosii formandu-se la loc, dar parca din ce in ce mai greu.

Traiesc totusi cu speranta ca in cele din urma acestea nu se vor mai forma si vor disparea complet.

Ce este cel mai important este faptul ca de 7-8 ani nu ma puteam tunde fara sa ma chinui cu tot felul de unguente si sampoane pentru a mi se curata scalpul de scuame. Pana acum, cand am reusit pentru prima data sa ma tund fara sa le mai folosesc. Am putut sa merg la frizer fara sa ma mai simt complexat. Si asta e mare lucru.

Nu am scapat complet de scuame nici pe cap, dar sunt momente cand parca nici nu le mai am; nici nu le mai simt. Sunt zile cand chiar as putea spune ca au disparut, dar, parca pentru a-mi face in ciuda, a 2a, a 3-a zi reapar...

Astept, ce sa fac? Astept si incerc sa ma tin de tratament cat mai bine cu putinta. (eu consum ceaiul neindulcit; din cand in cand, la cateva zile, poate chiar 1 saptamana, il mai indulcesc cu miere; cu zahar nu imi place, ii da un gust ciudat; lamaia o consum la fel, neindulcita; nu am probleme cu ea, uneori chiar imi face placere sa o mananc).

Spuneam ca o sa postez si ceva poze; nu am facut-o inca, dar urmeaza.


S-a spus destul de des pe forum ca starea de spirit (stressul) are un cuvant destul de important de spus in tratarea bolii. Se poate, dar nu as vrea sa rezum totul doar la starea de spirit; daca era doar asta cred ca se putea vindeca si mai usor cu ceva calmante (nu stiu, nu consum). Cred ca lucrurile sunt, de fapt, ceva mai complicate de atat. Poate chiar am / avem ceva probleme cu ficatul si rinichii (chiar sa fie nedepistabil?) si ceaiul asta regleaza ceva la nivelul lor... nu stiu!

Deocamdata traim cu speranta ca intr-o zi (nu prea indepartata) o sa putem si noi spune: "Am fost bolnav de psoriazis!".

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu